دانلود نرم افزار

در هنگام خرید باتری ال جی به چه نکاتی توجه کنیم؟
شنبه 23 اسفند 1398 ساعت | بازدید : 3505 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

در هنگام خرید باتری ال جی به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

اگر شما هم از عاشقان برند الجی هستید باید توجه داشته باشید که خرابی قطعات الکترونیکی دستگاه های پرکاربردی مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها اجتناب ناپذیر است و به خصوص امروزه که هیچ کاربری حتی ساعتی را بدون در دست داشتن گوشی همراه متصور نیست . گوشی های الجی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و این غول کره ای علیرغم کیفیت و نوآوری های زیادی که در قطعات گوشی های همراه خود به خرج داده است ، عمر مفیدی دارد که با گذر از آن نیاز به خرید باتری الجی جدید و یا خرید شارژر و کابل الجی که بخش مصرفی هر گوشی را تشکیل می دهد پیدا می کنید.

 

در این نوشته قصد داریم نکاتی را که لازم است در هنگام خرید باتری ال جی و  تعویض باتری الجی نیاز دارید ، مورد بررسی قرار دهیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چرا نیاز به تعویض باتری ال جی پیدا می کنیم؟

در ابتدا بد نیست نگاهی به این موضوع بیندازیم که چرا باتری موبایل بعد از مدتی خراب می شود. اولا باتری موبایل و یا تبلت  بخش مصرفی این وسایل به حساب می آیند. به گفته کارشناسان صنعت باتری  هر باتری موبایل بعد از میانگین 500 بار شارژ  و دشارژ شدن  بخش عمده ای از کارایی خود را از دست می دهد. این بدین معناست که شارژ گوشی شما سریعا به صفر نزدیک می شود گهگاه گوشی شما در طول روز خود به خود خاموش می شود و یا این که با یک مکالمه مقدار زیادی از شارژ باتری شما کم می شود تمامی این  موضوعات  باعث می شود که شما نیاز به دفعات بیشتری برای شارژ کردن گوشی خود پیدا کنید. (توصیه می کنیم همواره از شارژر و کابل  اصلی  الجی  استفاده کنید.) حال اگر طی مرور زمان  از شارژر اورجینال گوشی خود استفاده نکنید ، و برای شارژ موبایل و یا تبلت  از شارژر های فیک استفاده کنید آسیب وارده به باتری را دوچندان می کنید. در اینجا لازم است اهمیت  استفاده از شارژر و کابل اصلی تاکید کنیم  شما با خرید شارژر الجی اصل و با کیفیت علاوه بر حفظ سلامت باتری از آسیب به گوشی الجی خود هم جلو گیری می کنید. در غیر اینصورت استفاده از شارژر های فیک یا تقلبی باعث می شود  به صورت علمی میزان جریان و ولتاژ ورودی به گوشی

 

شما بیش از مقدار مورد نیاز آن باشد و همین موضوع باعث  کم شدن عمر باتری گوشی و در بعضی از موارد باد کردن باتری موبایل الجی  شما را فراهم  می کند.

به طور خلاصه در در زمانی که استفاده از شبکه های اجتماعی به عادتی روزمره تبدیل شده، استفاده از گوشی موبایل بیش از توان آن می باشد. سایر نکاتی مانند دقت نکردن به نور صفحه، نبستن اپلیکشن هایی که در پس زمینه از منابع باتری استفاده می کنند، روشن بودن همیشگی وای فای، ‌دیتا، بلوتوث، مکان یاب و سایر برنامه های جانبی، استفاده از گوشی زمانی که به شارژر متصل است، همگی باعث هدر رفتن منابع باتری الجی می شود.

اگر با خود صادق باشید، خرابی امروز باتری ال جی شما به دلیل رعایت نکردن موارد بالا یا دست کم، بی اهمیت شدن اکثر آنها طی مرور زمان است. اما در هر صورت باتری بخش مصرفی هر گوشی به حساب می آید دیر یا زود عمرش کم خواهد شد و خرابی باتری موبایل اجتناب ناپذیر خواهد بود.البته رعایت موارد بالا قطعا باعث طولانی تر شدن عمر باتری شما خواهد شد. و اما تشخیص باتری خراب چگونه انجام می شود؟ چند نشانه ی ساده برای تشخیص خرابی وجود دارد که در بخش بعد آن ها را بررسی می کنیم

آیا باتری گوشی ال جی شما خراب شده است؟

دراین بخش قصد نداریم به این موضوع به طور تخصصی بپردازیم. در این قسمت چند روش ساده برای تشخیص خرابی باتری از روی ظاهر آن می پردازیم. البته این روش ها منحصر به برند ال جی نیست و برای هر نوع گوشی قابل استفاده است. این روش ها به شرح زیر هستند:

روش اول: باتری گوشی خود را جدا کنید و آنرا به دقت بررسی کنید

هر نشانی از باد کردگی، تغییر رنگ به زرد یا سیاه در برخی قسمت ها مخصوصا پورت های باتری، نشت مایعات و نشانه هایی از این قبیل به سادگی یعنی باتری گوشی شما خراب شده است.با دیدن هر کدام از این نشانه باید هرچه زودتر باتری موبایل خود را تعویض کنید.  باتوجه به اینکه قیمت  گوشی های موبایل در این یکی دو سال  اخیر به شدت افزایش یافته  قیمت باتری الجی بسیار ناچیز به حساب می آید  پس برای حفظ سلامت گوشی خود باید توجه داشته باشید که پشت گوش انداختن در این موارد باعث وارد شدن آسیب جدی به گوشی موبایل شما خواهد شد .

نکته: توجه داشته باشید که اگر باتری موبایل شما باد کرده به هیچ عنوان به آن  فشار وارد نکنید  احتمال آتش سوزی و انفجار در این نوع باتری ها بسیار بالاست .

.

روش دوم: تست سلامت باتری مدل های الجی که دارای  باتری داخلی  هستند

اگر گوشی ال جی شما از سری مدل هایی هست که دارای باتری داخلی می باشد که کاربر دسترسی به باتری ندارد , نگه نداشتن شارژ  و یا تخلیه سریع باتری و خاموش شدن گوشی در بین مکالمه و در مواقعی باد کردن باتری که این خود باعث فشار به درب پشت گوشی و یا ال سی دی موبایل شما می شود در تمامی این موارد شما باید اقدام به تعویض باتری الجی خود بکنید  .

البته روش های نرم افزاری زیادی برای تست سلامت باتری های الجی وجود دارد که  می توانید به وسیله آنها میزان سلامت باتری موبایل الجی خود را بررسی کنید .

راه اول : کد ussd  زیر را در گوشی الجی خود وارد کنید *#*#4636#*#*  : این کد اطلاعاتی در مورد وضعیت فعلی موبایلتان در اختیار شما قرار می دهد. همین حالا این کد را در گوشی خود وارد کنید تا از سلامت باتری موبایلتان مطمئن شوید .البته ممکن است این کد بر روی گوشی شما جواب ندهد برای این موضوع راه حل دوم را امتحان کنید.

 

 

راه دوم : برنامه ی android battery macroPinch یا برنامه های battery  برای اندروید را دانلود و نصب کنید . این برنامه ها اطلاعات دقیقی از سطح سلامت باتری موبایلتان در اختیار شما قرار می دهد. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است و در استفاده از آن دچار مشکل نمی شوید.

 

تا به اینجا به دو موضوع اساسی پرداختیم: 1- چرا باتری ها خراب می شوند؟ 2- آیا باتری موبایل شما در حال حاضر نیاز به تعویض دارد یا خیر؟ بعد از این نوبت به یک بحث اساسی در حوزه ی خرید باتری ال جی می رسد باید توجه داشته باشید حتما برای موبایل ال جی خود  باتری اصلی تهیه کنید ممکن هست باتری اورجینال الجی کمی گران تر از نمونه های فیک و تقلبی باشد  ولی باید این را در نظر  بگیرید که استفاده از باتری های اورجینال علاوه بر عمر طولانی تر سلامت گوشی شما  نیز حفظ خواهد شد .

امروزه با وجود فروشگاه اینترنتی خرید محصولات این چنینی دیگه خیلی سخت نیست ما فروشگاه های زیادی داریم که به طور تخصصی در زمینه باتری موبایل و شارژر و غیره فعالیت می کنندشما به راحتی میتوانید محصول مورد نظر خود را با گارانتی  تهیه کنید و در سریع ترین زمان تحویل بگیرید .

فروشگاه اینترنتی جی اس ام باتری

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شرکتی که داوطلبانه همه‌ی پول شما را بازمی‌گرداند!
یک شنبه 4 اسفند 1398 ساعت | بازدید : 8607 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

 

 

شرکتی که داوطلبانه همه‌ی پول شما را بازمی‌گرداند!

 

گارانتی امروز یکی از پارامترهای اصلی ما برای خرید یک محصول است. به‌خصوص اگر قرار باشد پول نسبتاً زیادی هم برای آن بپردازیم.

در بسیاری از کالاها مثل لوازم خانگی، گارانتی شاید مهمترین مزیت رقابتی بعضی از برندها نسبت به بقیه باشد. در کالاهای الکترونیکی مثل موبایل، گارانتی یکی از پارامترهای اصلی قیمت محصول است. در صنایع اتومبیل‌سازی، شرکت‌های معتبر دنیا شرایطی را فراهم می‌کنند که اگر از اتومبیلتان راضی نبودید، بتوانید حتی بعد از چند روز استفاده، آن را با مدل دیگری تعویض کنید. (البته مستحضرید که در ایران غیرممکن است شرکت‌های اتومبیل‌سازی به چنین خدماتی تن دهند.)

وقتی پای محصول در میان باشد، آن هم محصول گرانقیمت، گارانتی همیشه یک پای تصمیم‌گیری خریدار است و تضمینی است تا خریدار راحت‌تر دست توی جیبش کند.

 

اما در مورد خدمات چطور؟ چرا شرکت‌های خدماتی سرویس‌های خود را گارانتی نکنند؟

 

خوشبختانه با رقابتی شدن هرچه بیشتر فضاهای کسب و کار، برخی از شرکت‌های خدماتی هم به سمت گارانتی خدمات خود پیش رفته‌اند؛

چند وقت پیش وقتی به دنبال شرکتی بودم که تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه ارائه دهد. اولویتم شرکتی بود که تعداد زیادی پروژه اجرا کرده باشد و تجربه زیادی داشته باشد. در کنار قدمت بالا، از تعداد کارشناسان زیادی هم بهره ببرد. چون می‌دانستم که فناوری اطلاعات علمی نیست که یک نفر به تنهایی بتوانید در تمام گرایشهای آن تخصص داشته باشد. ولی همچنان به این موضوع فکر می‌کردم که شرکتی که خدمات ارائه می‌دهد چگونه می‌تواند به من اطمینان دهد که خدماتش گارانتی دارد. کابوس می‌دیدم که تمام کامپیوترها از کار افتاده‌اند و اینترنت هم وصل نمی‌شود.

تا اینکه در سرچ‌هایم به وبسایت شرکتی به نام پشتیبانی شبکه پیراسیس برخوردم که خدمات خود را به گونه‌ای گارانتی کرده بود. با آنها تماس گرفتم و درخواست جلسه کردم. در این جلسه بود که جواب بسیاری از سوالاتم را گرفتم و نهایتاً حرفه‌ای‌گری و تعهدشان منجر به عقد قرارداد با آنها شد.

آنها برای تضمین خدمات خود در قراردادهایشان بندی دارند که در صورت عدم رضایت مشتری از خدماتشان، بازگشت تمام و کمال وجه را تضمین می‌کند. آنها ضمن عقد قرارداد با مشتری توافقنامه‌ای هم تحت عنوان SLA با مشتری امضا می‌کنند که طی سطح خدماتشان را به وضوح مشخص می‌کند و در صورت تخطی از آن جریمه‌های مالی برایشان در نظر گرفته می‌شود. به جز اینها چکی هم برای حُسن انجام کار در اختیار مشتریانشان می‌گذارند.

اما این قرارداد SLA چیست که در قراردادهای پشتیبانی شبکه تا این حد مهم است؟

قریب به یقین از همان زمانی که برونسپاری خدمات به وجود آمده‌، دغدغه‌ی نظارت بر اجرای صحیح آنها هم پا به عرصه گذاشته است. اگر شجره‌نامه توافق‌نامه‌های SLA امروزی را به دقت بررسی کنیم، احتمالاً به قراردادهای "در دسترس بودن" (Availability Contract) که در اوایل دوران انقلاب صنعتی در صنایع مختلف باب شده بود، برخواهیم خورد. قراردادهایی که طبق آنها شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مجاب می‌شدند تا خدمات خود را بدون تاخیر و به درستی انجام دهند.

فرض کنید مدیر کارخانه‌ای بوده‌اید که در طول جنگ جهانی دوم برای سربازان متفقین پارچه لباس نظامی تولید می‌کرده. خدمات نگهداری و تعمیرات دستگاه‌های ریسندگی کارخانه‌تان را به یک تعمیرکار خارج از کارخانه سپرده بودید. اگر هر بار که از او درخواست می‌کردید تا به محل کارتان بیاید با تأخیر چند روزه مواجه می‌شدید و خط تولید کارخانه از تولید باز می‌ایستاد چه اتفاقی می‌افتاد؟ اصلاً شاید بهتر باشد بررسی کنیم که بی‌تفاوتی تعمیرکاری که با او قرارداد بسته بودید چه تاثیری در میدان نبرد می‌گذاشت! حتی شاید بخواهیم بررسی کنیم که تغییراتی که به خاطر نرسیدن به موقع لباس نظامی و در نتیجه عدم اعزام سربازان به میدان جنگ به وجود می‌آمد سرنوشت جهان را دستخوش چه تغییراتی می‌کرد!

درست همینجا است که نظارت بر اجرای خدمات برون‌سپاری شده اهمیت پیدا می‌کند. اگر انجام تعهدات به موقع و با سطح مورد انتظار، دهها سال پیش تا این حد حائز اهمیت بوده است، در دنیای امروز چه جایگاهی دارد؟ در صنعت فناوری اطلاعات که سرعت در آن حرف اول را می‌زند چگونه می‌توان از سطح کیفی خدمات مطمئن شد؟

توافقنامه سطح خدمات (SLA) یا (Service Level Agreement) درواقع قراردادی است که بین سرویس‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات و سرویس‌گیرنده این خدمات امضا می‌شود تا سطح خدمات مورد نظر مشخص شود. ساده‌ترین آنها قراردادی است که شما با شرکت تامین‌کننده اینترنت خود دارید. این شرکت به شما اعلام کرده است که سرعت مشخصی را تامین خواهد کرد. همینطور مطابق این قرارداد قرار است که شما 7 روز در هفته و ۲۴ ساعت در شبانه‌روز اینترنت داشته باشید. ممکن است گاهی سرعت پایین‌تر از حد معمول باشد. پیش می‌آید که گاهی اینترنت هم قطع شود. اگر چند دقیقه اینترنتتان قطع باشد احتمالاً کار به جایی نخواهد کشید که با شرکت تامین‌کننده اینترنتتان تماس بگیرید و با صدای بلند از خجالتشان در بیاید.

ولی اگر این قطعی ادامه پیدا کند چه؟ یا اگر سرعت اینترنت همیشه نصف سرعتی باشد که پولش را می‌پردازید چه؟ بدون شک این بار سکوت نخواهید کرد.

اما آیا مرزی وجود دارد که بتوانید ادعا کنید متضرر شده‌اید و طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است؟

این مرز را دقیقا SLA تعریف می‌کند.

شرکت پشتیبانی شبکه پیراسیس با این راهکار به صورت صد درصد کیفیت خدمات خود را تضمین می‌کند.

امید به اینکه همه‌ی شرکت‌های خدماتی تا این حد گارانتی خدمات خود را مورد توجه قرار دهند و گارانتی در کشورمان فقط مشمول محصولات نگردد.

منبع :  www.pirasys.com

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 49
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 124
:: باردید دیروز : 547
:: بازدید هفته : 671
:: بازدید ماه : 13856
:: بازدید سال : 35228
:: بازدید کلی : 220810